Direktlänk till inlägg 23 maj 2018

Äntligen lite transportcykling

Av Niclas Bernhardsson - 23 maj 2018 22:00

Onsdag och Ullis var tvungen att ha bilen och det var ju ett bra skäl att ta fram ena cykeln. Det fick bli min första "riktiga" tempocykel, den är egentligen en ombyggd linjecykel iofs, men funkar bra ändå. Dock så är bakdäcket rejält slitet, då jag kört på rulle med den. Men det är väl bara att köra så länge det håller. I värsta fall så får jag vänta in någon kollega som kommer med sin bil. Om jag skulle få punktering alltså. Fast det är klart att jag skall byta däck. Men punktering fick jag inte och jag kom iväg samtidigt som Tim började gå mot bussen. Jag tror att jag kom iväg ca. 6-7 minuter före bussen och jag väntade att jag skulle bli omkörd strax innan Vårdinge. Men jag ser att det står en person och väntar vid hållplatsen precis innan men jag "klarar" mig. Sen åker den förstås in där, en liten sväng, och jag hinner ta mig fram en bit till. Sen vid Usta så står det 4-5 personer och jag hejar på den ena. Jag känner igen honom som en elev på Waldorfskolan. Om han kände igen mig vet jag dock inte. Nedför backen och vid backen upp mot kyrkan så väntade jag mig att bussen skulle komma ikapp. En person står och väntar där men jag hann förbi. Jag vände mig om några gånger men jag verkade "klara mig". Sen mot korsningen och jag fulade mig lite och tog en specialsväng då jag har lite svårt att komma ur pedalerna. Jag tror banne mig att jag kör med två olika system. Svårt att klicka i och när jag väl är i så känns det som det glappar men är ändå ruggigt svårt att komma ur. Det enda sätt jag orkar är att liksom vrida inåt, då skon är i översta läget. Jag kommer iaf ned i backen i hög fart, typ 57 km/h och sen tar jag igen mig lite. Precis innan rondellen så smyger bussen förbi och jag tar det lite lugnt sista biten. Jag missar dock att växla ned fullt och får jobba stenhårt uppför branta backen, mot badhuset. Pust! Sjukt brant och släpper det där så ligger jag på backen. Sen hann jag inte duscha utan bytte bara kläder. In till morgonmötet och sen fullt ös på lektionerna - kul!

Sen var det möte på eftermiddagen och jag presenterade mitt utvecklingsområdet som har blivit Plickers-kort. De använder jag då och då för att få en bild av vad eleverna kan och även för att fånga upp hur det mår och lite annat. Rätt smidigt om bara alla elever gör rätt hela tiden. Är det bara en som inte lyssnar så tar det förstås tid.

Sen hem igen och jag glömde jag att sätta på mig klockan utan uppskattade bara tiden. Det gjorde förstås att jag inte tryckte på så mycket. Sen blev det som vanligt Core-träning, med superba Carina som ledare. Fullt med folk och jag fick platsen längst fram! :-0 Men det är ju sak samma när det är speglar överallt. Fast, skall jag vara ärlig, så gick det lättare att hålla fokus på rörelserna då man var långt fram. Riktigt bra träningsdag och jag är nöjd!

Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts
Massagestol: Ergonova - massagestolar av toppklass (Kontakta mig vid intresse för extra bra deal!)